Oświęcim Online
•
•
www
OŚWIĘCIM. Urząd Miasta najlepiej przygotowany dla potencjalnego inwestora
Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie po raz szósty wcielili się w rolę tajemniczych klientów i metodą...

Studenci Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie po raz szósty wcielili się w rolę tajemniczych klientów i metodą tą przetestowali, jak urzędy gminne z całego kraju kontaktują się z potencjalnymi inwestorami. Przed wyborami samorządowymi w 2014 roku zbadano strony internetowe ponad 600 urzędów gminnych oraz kontakt mailowy z urzędnikami odpowiedzialnymi za relacje z biznesem.Jeśli chodzi o szczegóły to studenci sprawdzili, czy strony urzędów gminnych mają swoje wersje anglojęzyczne, ile czekać trzeba na odpowiedź wysłaną mailem oraz czy jest ona kompletna. Zadawali też szczegółowe pytania i oceniali odpowiedzi, także udzielone w języku angielskim.Najwyższą łączną ocenę zdobył Oświęcim, zdobywając 91 proc. wszystkich możliwych punktów, w dwóch z trzech badanych kategorii osiągnął maksymalne rezultaty. Gmina uzyskała wysokie oceny w każdym z badanych obszarów, w szczególności warto podkreślić perfekcyjną odpowiedź na pytania zadane drogą elektroniczną.Drugie miejsce zajęły Toruń oraz Krosno. Obydwa miasta otrzymały bardzo wysokie oceny za ocenę witryny internetowej. Jedna z ich odpowiedzi na korespondencję elektroniczną została oceniona na maksymalną liczbę punktów do uzyskania, a w drugiej jedynie jedno pytanie nie zostało ocenione pozytywnie.Warto zauważyć, że Krosno ponownie otrzymało wyróżnienie „Gmina na 5!”, co świadczy o bardzo dobrej obsłudze potencjalnych inwestorów w dłuższej perspektywie czasowej.Pierwszą dziesiątkę na liście gmin oferujących ponadprzeciętną opiekę dla inwestora zamykają Katowice, Ostrowiec Świętokrzyski, Tarnów, Bydgoszcz, Mińsk Mazowiecki, Grodzisk Mazowiecki i Płońsk.Dodatkowo należy szczególnie wyróżnić gminy, które po raz kolejny uzyskały tytuł „Gmina na 5!”. Wśród nich są to gminy: Biała Podlaska, Białystok, Bydgoszcz, Czerwonak, Dąbrowa Górnicza, Gdańsk, Godów, Katowice, Krosno, Legnica, Lębork, Łódź, Nowy Dwór Mazowiecki, Ostrowiec Świętokrzyski, Oświęcim, Piła, Płońsk, Rawicz, Ruda Śląska, Słupsk, Szamotuły, Świdnica, Tarnów, Trzebinia, Wielka Wieś, Włocławek, Wodzisław Śląski, Wrocław, Zielona Góra.Najwięcej jednostek samorządu terytorialnego zostało nagrodzonych w województwie śląskim. Jednakże należy zauważyć, ze największy odsetek spośród badanych gmin dotyczył województwa podkarpackiego oraz wielkopolskiego, a następnie tak jak w zeszłorocznym badaniu województwa kujawsko-pomorskiego. Zaskakująco niskie rezultaty osiągnęło za to województwo opolskie.W podsumowaniu badania jego autorzy piszą m.in., że w ocenie bezpieczeństwa witryn zdecydowana większość samorządów otrzymała ocenę pozytywną. Wymaga jednak podkreślenia, że dla kwestii bezpieczeństwa nawet pojedyncze przypadki witryn zainfekowanych złośliwym kodem są poważnym problemem, dlatego rekomendowana jest szczególna dbałość o odpowiednie zabezpieczenie samorządowych stron.Z wyników można wyciągnąć wnioski, że umieszczanie podstawowych informacji o gminie nie stanowi dużego problemu. Większość stron posiadało takie informacje jak dane kontaktowe, godziny pracy czy strukturę organizacyjną. Większe braki widoczne są w kwestii prezentowania treści użytkownikowi. Często witryny mają niespójny lub nieintuicyjny układ, a potrzebne informacje nie są w przejrzysty sposób przekazywane odbiorcy. Problemem wydaje się też niska liczba witryn z informacją w językach obcych, również w języku angielskim.W przypadku wysłanych e-maili podstawowym problemem okazał się brak odpowiedzi ze strony wielu gmin. Odsetek gmin, które nie nadesłały odpowiedzi kształtował się na poziomie ok. 40% w przypadku języka polskiego, jednak to język angielski okazał się poważnym problemem – odpowiedzi na zapytania nadesłało nie więcej niż 10% badanych gmin.Większość gmin podawała informacje typowe dla tego typu zapytań, jak np. te o dostępnych terenach inwestycyjnych. Niestety – informacje mniej typowe, wymagające często większego zaangażowania ze strony odpowiadającego urzędnika, dużo częściej nie zostawały podane. Może to świadczyć o pewnego rodzaju rutynie i schematyczności działań odpowiadającego urzędnika, a także, niestety, braku elastyczności z jego strony i zdolności do wychodzenia naprzeciw nietypowym potrzebom interesanta.Cały raport znajduje się tutaj.www.portalsamorzadowy.pl
Odśwież
Odśwież
Źródło:
Oświęcim Online
Oceń artykuł
/5
( ocen)
Komentarze
Dodaj swój komentarz
Pozostało: znaków
Pozostało: znaków
Przesuń suwak w prawo, aby odblokować
Weryfikacja zakończona pomyślnie!
Brak komentarzy. Bądź pierwszy!
Ładowanie komentarzy...