Fakty Oświęcim
•
•
Jola Wodniak
★
★
★
★
★
(1)
S1 między Oświęcimiem a Brzeszczami rusza w sierpniu – FOTO
Około 10-kilometrowy odcinek S1 od węzła Oświęcim do węzła Brzeszcze wejdzie do użytku w drugiej połowie...

Górne przejście dla dużych zwierząt budowane w ramach drogi S1 Oświęcim - Dankowice. Fot. Krzysztof Pączkowski / studiowizjer.pl Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA ) zapowiada udostępnienie trasy po zakończeniu odbiorów. Wraz z S1 pojedziemy także kolejnymi 4,1 kilometra nowej DK44, od węzła Oświęcim do ronda na ul. Wojewódzkiej w Pławach. (adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({}); „To element budowy odcinka Oświęcim, Dankowice w ciągu S1 oraz obwodnicy Oświęcimia w pasie drogi krajowej nr 44 (DK 44)” – informuje katowicki oddział GDDKiA. Węzeł Oświęcim łączący S1 z DK44 (obwodnicą Oświęcimia), widok w kierunku Bierunia z poziomu ziemi. Fot. Krzysztof Pączkowski / studiowizjer.pl Ruch na świeżo oddanym fragmencie pozostanie czasowo ograniczony. Do zakończenia sąsiednich zadań z drogi skorzystają wyłącznie pojazdy do 3,5 tony. Z Oświęcimia, Brzezinki i Pław kierowcy dojadą do S1 przez rondo na ul. Wojewódzkiej w Pławach. „Z S1 zjazd nastąpi na węźle Oświęcim, dalej do ronda na ul. Wolskiej, skąd pojedziemy w prawo do Woli lub w lewo do Jedliny, bez możliwości przejazdu na wprost przez most na Wiśle do Oświęcimia. Rozwiązanie ustalono z samorządami, ponieważ lokalny układ drogowy nie przyjmie większego strumienia aut w trakcie innych robót drogowych” – czytamy w komunikacie. Węzeł Oświęcim, widok w kierunku Bielska-Białej. Fot. Krzysztof Pączkowski / studiowizjer.pl Na odcinku Oświęcim, Dankowice powstały trzy węzły, Oświęcim, Wola i Brzeszcze, osiemnaście obiektów inżynierskich, w tym estakada o długości ponad 480 metrów nad linią kolejową, stawem Tesznowiec i drogą powiatową, most nad korytem Wisły o długości 224 metrów, przejścia dla zwierząt, kładka dla pieszych, siedem przejść dla płazów i sieć zbiorników retencyjnych. Parametry S1 pozostają jednolite, dwie jezdnie po dwa pasy ruchu o szerokości 3,75 metra, pas awaryjny 2,5 metra, 12-metrowy pas rozdziału z rezerwą pod trzeci pas, nośność 11,5 tony na oś. Droga ekspresowa S1 – węzeł Wola, widok w kierunku Mysłowic. Fot. Krzysztof Pączkowski / studiowizjer.pl GDDKiA zapowiada, że reszta odcinka Oświęcim, Dankowice zostanie włączona do ruchu pod koniec roku wraz z odcinkami Dankowice, Bielsko-Biała Hałcnów oraz Bieruń, Oświęcim z obwodnicą Bierunia. „Wtedy zniknie ograniczenie do 3,5 tony na S1, pozostanie jeszcze w korytarzu DK44 przez Oświęcim do czasu oddania ostatniej części obwodnicy miasta, co planuje się do połowy 2026 roku. Zakończenie robót na fragmencie Mysłowice, Bieruń przewidziano na połowę 2027 roku” – informuje GDDKiA. Inwestycja od Oświęcimia do Dankowic jest współfinansowana z programu Fundusze Europejskie na Infrastrukturę, Klimat, Środowisko, łączna kwota dofinansowania z UE wynosi 1,022 mld zł.
Źródło:
Fakty Oświęcim
Oceń artykuł
/5
( ocen)
Komentarze
Dodaj swój komentarz
Pozostało: znaków
Pozostało: znaków
Przesuń suwak w prawo, aby odblokować
Weryfikacja zakończona pomyślnie!
Brak komentarzy. Bądź pierwszy!
Ładowanie komentarzy...